Hvordan

Hvordan arbejder jeg?

Eller rettere sagt, hvordan arbejder vi to sammen.

Google Docs

Primært arbejder jeg i Google Docs. Det er det mest tilgængelige værktøj og det, der har de bedste delingsfunktioner. Netop det med at vi deler ét dokument, så jeg ikke lige pludselig arbejder i version 5 og du er i gang med at redigere version 5. Med Google Docs er der et, og kun ét dokument. Alt du skal have for at komme igang er et Google login – så kan du gå ind på Google Docs og oprette dit dokument. Når du ønsker at Tekstpert skal gå i gang, så kan du blot dele dokumentet med sag@tekstpert.dk, så får jeg omgående adgang til dokumentet. Hvis du ønsker, at jeg kun skal kommentere og foreslå rettelser, så skal du bare angive dette, når du tildeler mig rettigheder til dokumentet. Hvis du ønsker, at jeg skal redigere direkte i dokumentet, så skal du blot tildele rettigheder hertil.

Med mindre du beder mig om andet, så gemmer jeg altid en rå ‘før-kopi’ af teksten, inden jeg foretager nogle rettelser. Skulle der opstå misforståelser, så kan vi altid vende tilbage til den oprindelige kopi.

Microsoft Office 365

Eftersom Microsoft Office nærmest er en standard i Danmark, så arbejder jeg selvfølgelig også i dette format.

Rå tekst

Vi kan også samarbejde på en tredje måde, hvor du blot sender mig den tekst, jeg skal gennemgå i en mail – enten som ren tekst i mailen eller som en vedhæftet fil. Dette har ikke den samme fleksibilitet og de finesser, som de ovennævnte metoder. Men hvis du foretrækker at arbejde på den vis, så er det også fint med mig.

Jeg retter ikke i den oprindelige tekst, men vil tilføje mine rettelser/forslag, så du selv kan vælge hvad du vil rette.